måndag 31 mars 2014

Uppdatering

Äntligen har jag börjat landa i vårt nya hem. Det sista flyttlasset gick i lördags, så nu är alla kartonger och möbler åtminstone i rätt boende. Jag börjar dessutom se ett slut på kartongberget, eller ja. Kartongerna är strategiskt uppallade mot väggen så de inte tar upp hela vardagsrummet. Katja och jag har inte hunnit med några nya recept, förra veckan gick mest i hämtmatens tecken, måste säga att utbudet känns hemskt begränsat. Åtminstone i vår hemmastad.
Men tycker vi arbetade på bra som hann med att packa ner mitt bohag på en vecka, samtidigt som jag hade inlämning i två hemtentor. Föresten är det någon mer än mig som behöver en halv flyttlåda bara till sina kryddor? ;)


Vi tog oss dessutom tid att gå och se Raubtier när de spelade i Huskvarna på fredagen. En paus vi verkligen behövde. Dock var vi hemma sent natten till lördagen så var inte världens piggelin när vi skulle upp tidigt och flytta. Men en mycket bra konsert, vi saknade dock låten Lennart. Vi vill höra den live, men kanske är det bara vi med våran smått morbida humor som tycker den är kul.. Jaja, nog om detta.

I veckan kommer ni få nya recept! Imorgon ska ugnen få göra det ultimata eldprovet, ugnspannkaka. Vi testar alltid våra nya ugnar med just detta. Perfekta sättet att se vad ugnen går för.
Vi funderar dessutom på att bjuda på ett nytt pastasås-recept och en kokoskaka. Så glöm inte att kika in här nu i veckan.

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar